Psihoterapia individuală

Psihoterapia individuală

Fiecare dintre noi trecem, la un moment dat, prin momente mai dificile – momente în care, suportul unui psihoterapeut ne poate ajuta să depăşim mai uşor obstacolul, oricare ar fi acela. Astfel de situaţii ar putea fi:

  • Situaţii de criză şi urgente psihologice – nevoia de suport psihologic pentru persoane aflate în stres posttraumatic şi care au trecut recent prin situaţii de pericol, accidente de orice fel, despărţire, divorţ, decesul unei persoane apropiate (doliu), boala cronică, boli terminale, avort, viol, abuz etc.;
  • Stări de anxietate, depresie, confuzie, incertitudine, apatie, tristeţe, sentiment de gol interior;
  • Fobii şi frici de orice tip;
  • Stres şi surmenaj (fizic şi/sau intelectual), oboseala cronică;
  • Atacuri de panică;
  • Tulburări psihosomatice;
  • Tulburări obsesiv-compulsive;
  • Tulburări ale somnului (insomnie, hipersomnii);
  • tulburări alimentare (bulimie nervoasă, anorexie);
  • Tulburări de dinamică sexuală;
  • Dependenţa emoţională;
  • Dificultăţi relaţionale şi de comunicare interpersonală;
  • Timiditate, lipsa încrederii în sine;
  • Inadaptare/inadecvare socială;
  • Sentimente de inferioritate, devalorizare (atrofierea stimei de sine), complex de superioritate (hipertrofia stimei de sine);
  • Impas existenţial, cu pierderea reperelor şi/sau scopului în viaţă;
  • Situaţii conflictuale (cu membrii familiei, prietenii, colegii etc.);
  • Perioade de tranziţie în viaţa/schimbări majore (maternitatea, naşterea unui copil, mutarea într-un alt oraş sau ţara, schimbarea profesiei, şomaj etc.);
  • Dificultăţi legate de perioada pre şi post natală;
  • Abuz şi dependenta de substanţe;
  • Managementul furiei/agresivităţii;
  • Managementul stresului – personal, profesional şi în situaţii de criză.

Beneficiile psihoterapiei individuale:

  • Schimbări în plan atitudinal şi comportamental;
  • Creşterea eficienţei în plan personal, social şi profesional;
  • Eficientizarea relaţionării interpersonale (partener de cuplu, copii, părinţi, prieteni, colegi etc.);
  • Dezvoltarea propriilor resurse creative;
  • Îmbunătăţirea performanţelor personale şi socio-afective;
  • Maturizare afectivă, cognitivă şi relaţionala;
  • Capacitatea de a preveni eventualele “crize existenţiale”;
  • Ameliorarea comunicării şi a adaptării în familie, la locul de muncă, în diverse medii sociale;
  • Obţinerea unei perspective noi asupra propriilor dificultăţi;
  • Capacitatea de a transpune în acţiune noile modele comportamentale învăţate;
  • Dobândirea unei atitudini generale pozitive;
  • Capacitatea de a utiliza propriile resurse în scopul soluţionării diverselor probleme apărute;
  • Creşterea încrederii în sine;
  • Îmbunătăţirea imaginii de sine;
  • Aflarea unor soluţii alternative optime la problemele de orice tip.
Anunțuri